Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Zdravotně postižení otestovali jednotky ComfortJet

Zdravotně postižení otestovali jednotky ComfortJet

26.7.2024 – autor: VÍT ČEPICKÝ

V rámci přípravy ComfortJetů do zkušebního provozu se na konci května s novými vlaky seznámili také zástupci Národní rady osob se zdravotním postižením a Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých. Během prohlídky oceňovali zejména plně průchozí interiér a řadu doplňků, jež jim mají cestování po železnici co nejvíce zjednodušit.

Zdravotně postižení otestovali jednotky ComfortJet

Cílem celé akce bylo seznámit budoucí uživatele s řešením interiéru nové soupravy, která sice vychází z railjetu a InterJetu, ale přišla též s některými novými řešeními. Zároveň představitelé dopravce a výrobce chtěli vyslechnout jejich připomínky a pokusit se na ně před ostrým nasazením souprav do provozu reagovat. Přítomni tedy byli jak zástupci Českých drah, tak samozřejmě rovněž tvůrce ComfortJetů.
V současnosti se nabízí dvě koncepce vlaků, které mají zjednodušit cestování vlakem lidem se závažným pohybovým postižením. V regionální dopravě se prosazují spíše soupravy s nízkopodlažními částmi, naopak v dálkové dopravě České dráhy preferují ucelené a plně průchozí soupravy s uličkou v jedné rovině a s elektrickou zvedací plošinou. To umožňuje například osobám na vozíčku využívat celé soupravy. A právě široké a volně průchozí mezivozové přechody zástupci obou organizací kvitovali nejvíce.

Spokojenost s místem
Všímali si ovšem i dalších podstatných úprav odstraňujících bariéry. Například prostorné toalety přímo u vstupu se zvedací plošinou, dobíjecích zásuvek pro elektrické vozíky, audiovizuálního informačního systému se světelnou a zvukovou navigací nebo haptických prvků a nápisů v Braillově písmu. „Oproti starším soupravám hodnotím ComfortJety velmi pozitivně,“ řekl předseda Národní rady osob se zdravotním postižením Václav Krása. „Mají více míst pro vozíčkáře, perfektně je udělaná toaleta pro hendikepované, která je téměř jako v bytě. Velmi také oceňuji, že se dá projet z jednoho vagonu do druhého. Těch věcí, které jsou v tomto vlaku vylepšeny, je hodně a já jsem rád, že se nám daří jak s Českými drahami, tak se Siemensem a Škodou spolupracovat na zlepšení kvality dopravy na železnici pro lidi se zdravotním postižením,“ ocenil Krása.
Našly se nicméně také drobné nedostatky. Zástupci nevidomých a slabozrakých si například všimli chybějících popisků v Braillově písmu na některých prvcích, například u rozlišení košů na tříděný odpad na představcích, obecně se ale shodovali v pozitivním hodnocení soupravy s tím, že už se těší na jejich postupné nasazování do běžného provozu. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Minibary obsloužily statisíce cestujících, nejpopulárnější je kávaMinibary obsloužily statisíce cestujících, nejpopulárnější je káva

28.8.2024 - Více než 247 tisíc šálků kávy bylo vydaných v prvním pololetí roku 2024 prostřednictvím minibarů Českých drah. Mezi oblíbené občerstvení patří také pivo, bagety, croissanty nebo rozpékané pečivo. Stevardky a stevardi… »

České dráhy převzaly 55 jednotek a lokomotiv České dráhy převzaly 55 jednotek a lokomotiv

19.8.2024 - České dráhy v první polovině letošního roku převzaly do provozu celkem 22 elektrických jednotek RegioPanter, 15 motorových jednotek RegioFox, 17 lokomotiv Vectron a také první jednotku ComfortJet v přechodném řazení. Hodnota nových… »

Děčínské Líze pomůže i pivní speciálDěčínské Líze pomůže i pivní speciál

15.8.2024 - Již třetí pivní speciál láká k přispění na obnovu drážní historie. Po Matyldě a Kryšpínovi přichází Šlechtična, jež má pomoci stejnojmenné lokomotivě 475.179 zpátky do nostalgického provozu. Děčínská ikona, které… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika